Pierre och Louise bröllop

Så underbart vackert och välplanerat. Jag blir tårögd av bara tanken. Allt var så perfekt till och med vädret hade de lyckats med. Blödig som man är så hann inte brudparet in i kyrkan förrän jag kände att ögonen började tåras. Hur skulle detta sluta tänkte jag.  Aldrig tror jag att jag har varit så stolt över någon/några, Louise du är så välkommen i släkten. För att försöka hålla tårarna i shack så höll jag på att pela med ditten och datten samtidigt som jag ville se på dessa två underbart vackra personer hela tiden. När löftena gavs brast de ännu mer och det värsta var ju att jag hade glömt servetter. Jag kunde inte torka tårarna men mamma som satt bakom hade reserver som tur var. När paret vänder sig mot församlingen ( jag satt längst fram) så vet jag inte var jag ska ta mig till. Aldrig har jag skådat nåt så vackert. Tjatigt, ja kanske men det bryr jag mig inte om. För jag menar de verkligen. När sen solot "Always" ska sjungas innan brudparet ska gå ut så rinner åter tårarna. Mycket är nog hormoner men jag vet att jag ändå hade gråtit en skvätt om jag inte varit gravid.

Tal var jag ju tvungen att hålla för brudparet och här är ett utdrag av det:

Älskade lillebror
idag känns det som du blivit vuxen och stor
till altaret du har gått
och en underbar och vacker fru har fått.

Du vet att jag älskar dig så in i Norden
även om jag inte alltid uttrycker mig med de orden
Jag är så glad att just du är Du
men är ännu gladare för att det är Ni två nu

Louise du är en toppenbrud
och är så underbart vacker i din vita skrud
Idag har du och Pierre blivit ett äkta par
Ni kommer stå vid varandras sida i många år och dar.

Kyrkans klockor har ringt och Ni har gått ut
nu börjar ett nytt kapitel i sagan som kommer vara livet ut.








All lycka och välgång till brudparet



Kommentarer
Postat av: Tips

Jag har hittat en jättebra sida där man kan ge bort böcker man själv gjort som present!

Jag gjorde en till min mamma om oss syskon och hon blev jätteglad!!! Det är en rolig grej som hon alltid kommer att ha kvar, väldigt uppskattat!

Kolla på www.solentro.se

Du kanske vill göra en om knodden i magen eller brudparet kanske vill ha en om bröllopet som de kan ge till de allra närmaste!



Kram kram

2009-06-04 @ 14:04:31
URL: http://www.solentro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0