Den här innebandyn, det finns ett liv sidan om

Förlust efter förlust efter förlust men ändå är det något som gör att jag vill fortsätta. Jag har varit dålig på att uppdatera om våra spelade matcher men lusten har inte riktigt funnits för att skriva. Många förluster och stora förluster men ändå kämpar vi på, en del mer än andra. Som det är nu är jag nog inne i en formsvacka och jag hoppas verkligen den försvinner snart. Det är ju trots allt bara åtta matcher kvar, förhoppningsvis ska jag väl säga. Sen är det nog färdigspelat för min del i elitserien. Jag ska väl inte säga för mycket för när säsongen väl drar igång igen är jag kanske åter sugen på att spela. Men det lutar åt att jag tar steget ner någon divison. Jag är trött på att ständigt vara uppbokad av träningar och matcher vardagskvällar som helger. Det finns ju trots allt ett liv sidan av innebandyn och Håkan min sambo har fått lida för mitt brinnande intresse för innebandyn. Jag saknar att kunna göra det spontana med Håkan, som att åka iväg en weekend på spa, hälsa på kompisar, utflykter mm. 

Så det känns som jag tar mitt förnuft till fånga och börjar ägna mig mer åt oss tillsammans (Håkan och jag). Det kommer säkerligen att kännas konstigt att vara ledig några kvällar i veckan och inte behöva åka land och rike runt en helg för att spela innebandy. Det kommer förmodligen bli träning på gymmet och spinning istället. Och dessutom se fram emot en sommar men varma kvällar då det är skönt att bara få vara.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag kommer sakna dig! <3

2009-01-30 @ 19:40:09
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0