Shopping "not"

Igår fick jag lönen och den var efterlängtad. Äntligen skulle jag få åka till Väla och shoppa lite mammakläder, speciellt byxor med tanke på att jag inte kan knäppa dem som jag har nu. Den enda affären på Väla som har mammakläder är H&M och där var det helt utplockat. Byxor i storlek 38 och 40 var det största och det passar inte längre. Med hormonerna spirande i kroppen försökte jag hålla mig någorlunda lugn. Jag kände även att ett par nya bh hade suttit på sin plats och jag ville prova amningsbh. Jag tog ett två pack och gick in i provhytten. När jag väl ska prova ser jag att dessa två sitter ihop med en sån där plastremsa, jag fick ett litet frispel och försökte tugga loss plasten men det gick inte. Nähe, tänkte jag inte den heller. Till sist blev det tre par tröjor som inte var prio ett men jag var så arg. Jag hade en reservplan och tänkte att det finns kanske något på Lindex så jag valde att åka hem och handla hemma. Men jag kom snabbt fram till att Ängelholm inte har en enda affär som säljer mammakläder och då sket jag fullständigt i allt. Jag gick hem och visste att jag hade tvättid vilket inte var så positivt efter en skitdag rent ut sagt. Helt plötsligt när jag går här hemma känner jag bara hur irriterad jag blir på allt. Det är inte långt till tårarna och jag kämpar för att inte gråta. För säkerhetens skulle skickar jag ett sms till Håkan för jag vill förberda honom på mitt humör.

"Vill bara meddela att jag är på ett uselt humör"

Kanske inte det roligaste sms jag skickat men för att han inte ska bli upprörd över mina känslor så valde jag att göra så.
Senare på kvällen kändes allt bättre men man undrar ju när man får nästa "hormonsvängning".

Kommentarer
Postat av: Malin

Men lilla vän, vilken galen dag du haft. I stan har gamla Vero Moda mammakläder och Kappahl har iaf haft. Lycka till! Jag har annars många internet sidor med mammakläder, säg till om du vill ha dem:)



Massor av kramar

2009-02-28 @ 21:12:12
Postat av: Ztina

Hej gumman! Skit i barnmorskors empatilöshet och skit i små storlekar!! Du har din och Håkans bebbe i magen och den kommer bli den vackraste i världen (näst efter sin mamma) ;-) Jag tänker på dig varje dag, alla kramar till dig!! håller hårt om

2009-03-02 @ 20:40:57
Postat av: Pillan

Hej!Du är utmanad av mig!Kolla in min blogg=)!

2009-03-03 @ 17:07:54
URL: http://pillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0