Schlagermaraton nu har det startat

Som jag väntat och längtat men nu är den äntligen här. Melodifestivalen i all sin ära, ja jag är så glad. Flera lördagar i rad ska jag sittta bänkad framför tv:n och följa delfinal efter delfinal innan vi kommer till den stora finalen i Globen. Där jag satt förra året och fick se Charlotte Pirelli ta hem finalen med låten "Hero". Vilken känlsa det var att få vara på plats där allting händer istället för att följa det hemma från tv-soffan. Jag försökte få biljetter även i år men det var inte lika lätt men nästa år ska jag vara på plats igen. Tro mig!!!

Jag missade lördagens delfinal och det är inte likt mig men Jessa hade 25-årsfest och det skulle firas. Men..jag har redan tagit igen det som jag missade. Såg reprisen i söndags på svt24 och nu idag måndag har jag precis sett reprisen på svt1. Redan har jag fått en storfavorit och det är Alcazar med sin låt "Stay the night". Det är så allt hår på kroppen reser sig och jag vill bara skruva upp ljudet på högsta volym och ta några härliga "moves" på golvet. Vilken underbar känsla och vilken discodänga, helt klart lite 80-tal över den och det är ju lite av min genre. Det spritter i hela kroppen och jag är så glad. Är det inte lite så att när man hör någon ny låt som man blir överförtjust i så tänker man ( eller i alla fall jag) att ingen kommer någonsin kunna skriva en bättre låt än denna. Den känslan har jag nu, hur ska någon annan låt kunna vara bättre än "Stay the night"? Det återstå att se men jag tror att det är svårslaget.

Nu ska jag bara njuta av flera lördagar framöver framför tv:n. Jag är så lycklig. För mig är melodifestivalen nostalgi. Den har hängt med sen man var liten och kommer göra det så länge jag lever. Hade jag hade varit homosexuell och kille kunde Ni lätt kallat mig för schlagerbög.


Kommentarer
Postat av: Ztina

hihi ditt paradismaraton har börjat och mitt helvete har börjat... jag står inte ut med schlagern men jag är glad för din skull ;-) Puss hjärtat, jag måste snart få träffa dig!!!

2009-02-10 @ 18:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0