Hoppas på bättring

Helgen har inte gått i solskenets tecken. Två tuffa förluster ,först mot Endre och därefter Balrog. Lägg därtill snökaos, illamående och en gungig båtfärd. Det känns tungt både för lagets skull och för min egen. Jag orkar inte längre spela en hel match och i helgen blev det endast några byten mot Endre då illamåendet tog över. Det är en hemsk känsla att vilja vara med och påverka på planen men kroppen säger ifrån att den inte orkar och jag har inte riktigt accepterat det ännu. Jag vill vara med och kämpa och kriga för att hålla oss kvar i elitserien men just nu finns det andra som orkar mer än jag och då är det inte mer än rätt att de spelar och jag sitter bredvid. Men vilken frustration det är, jag vill ju så gärna. Jag får bidra med mitt "pepptalk" till tjejerna istället och hoppas att det kan hjälpa dem att bli ännu mer taggade. Matcherna till kommande helg har en oerhört stor betydelse för oss. Vi måste vinna minst en match och Västerås måste förlora sina. Det hänger på håret som man brukar säga. Vår förhoppning är att vi spelar kval. Troligtvis ligger det inte förrän i april och då är jag inte alls aktuell på planen men vid sidan av kan jag stå och heja på tjejerna som ska hålla oss kvar.

Det är verkligen nu det gäller och det hänger bara på oss. På med blåstället brudar så kör vi så det ryker. Nu j-vlar är det dags för poäng. Det får kosta en framtand, ett blåmärke eller två men nu är det FBC:s damer som håller i trumpinnen och vi släpper inte taget om den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0