Hemlighålla är det samma som att ljuga?

Lögner är det fulaste och värsta som finns men ändå är de på något sätt bra. Själv har jag svårt för att ljuga när någon frågar mig något och det är jag glad för. Ibland tror jag till och med att folk kan se på en att man ljuger. "Men" som Tony Erwing säger så skadar kanske inte en vit lögn då och då om man vet att sanningen skulle framkalla kaos och göra mer skada än nytta. Om man då undanhåller sanningen för en stund, är det då samma sak som att ljuga? Självklart beror det på vad saken handlar om kan jag tycka. Är det kanske så att jag själv har den åsikten för att jag själv precis har gjort just så? Jag har varit hemlighetsfull men när någon frågat så har jag inte kunnat ljuga, eller jo det har jag, bara lite... men Emelie du är en bra detektiv och tryckte på precis rätt knappar. Jag skulle kunna dragit en vit lögn för det var släckt på hotellrummet och endast tv:n stod på. Jag kunde vänt dig ryggen men valde att tala sanning. För det gör du till mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag uppskattar att du litar på mig, och jag kände mig priviligerad när du valde att berätta det för mig. Det hela var magiskt stort! <3

2009-02-18 @ 17:30:43
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: Gnoppan

Grattis vännen! Vad roligt. Fått något datum ännu?



STOR KRAM

2009-02-19 @ 12:18:04
Postat av: Pillan

Hej Linda & Håkan!

Grattis till er! Vad kul=)!



Kramar från Pernilla & Oscar

2009-02-19 @ 14:53:32
URL: http://pillaa.blogg.se/
Postat av: beccis

grattis linda!:) vad roooligt, en liten innebandybaby e påväg. lycka till! kram beccis

2009-02-19 @ 22:11:15
Postat av: Marlene C

Grattis Linda! Du kommer bli en riktigt cool och bra mamma! Kram

2009-02-20 @ 10:06:54
Postat av: Cissi

Hej vännen!

Blev helt varm i kroppen av lycka, gud va roligt!

Grattis grattis!

Hoppas vi kan ses snart

kramar i massor

2009-02-21 @ 10:31:05
Postat av: Jullan

Grattis! verkligen kul med en lite rödtopp! :) Kram

2009-02-22 @ 11:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0