82,7

Barnmorskan: Vi avrundar till 82 för vi vägde med skorna. Ditt BMI ligger på 29,8 och det klassas som övervikt.
Jag: Oj, jaha men i vanliga fall ligger jag mellan 72-74 kg.
Barnmorskan: Men då har du ju nästan gått upp 10 kg redan och det är det man gör under hen hel graviditet.

Hur deprimerande är inte detta att höra. Inte för att jag tar det till mig direkt men var i ligger hennes empati? Jag har alltid legat lite över på mitt BMI och som det ser ut nu så tror jag att Österrikeresan har satt sina spår. Där åts det en massa godsaker hela tiden och det kan ha bidragit en del till viktökningen. Efter den resan har jag ju inte mått så bra och inte kunnat träna ordentligt. Jag orkar helt enkelt inte så mycket längre. Jag njuter nu av livet och dess godsaker men tänker ändå på vad jag stoppar i mig. Mer än innan konstigt nog.

Det var mitt andra besök hos barnmorskan. Första gången fick jag bara information men nu skulle det vägas, mätas, ta blodprov, blodtryck mm. Jag som trodde att jag skulle få lyssna på hjärtljud men tji fick jag. En kompis till mig i Helsingborg är lika långt gången som jag och hon fick lyssna på barnets hjärtljud. Jag får nu vänta till vecka 18 då det är dags för ultraljud. Idag är jag i vecka 13. Hela fem veckor till får jag vänta, känns som en evighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0