Sista genrepet innan seriepremiären

Helgen som gick har jag haft fullt upp även om jag har varit ledig hela veckan så känns det som jag väntar med allt till sista stund. Måste ändå säga att jag är bra på att planera men ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag är ju en planerare ut i fingerspetsarna men måste våga vara mer spontan när de gäller en del saker. I fredags var det packning till helgen som gällde, bakning och lite fix med Scotts present. Vi var bjudna till Klippan centrum på fredagen för att fira vår kära lagkamrat och Marsälskare Cornelia Scotts 20-årsdag. Ja jisses säger jag bara, tänk när jag fyllde 20 känns som evigheter sen...hmm... ja det är det kanske också med tanke på att jag fyller 30 om några dagar. Jag fixade i alla fall med ett kort till henne där vi i laget hade lagt ihop till en upplevelsepresent. Tjejen ska segelflyga på Österlen tillsammans med en instruktör. Självklart ska vi vara på plats när detta sker och se när det bär upp högt i de blå. Vet inte om jag kan säga att jag avundas henne eller inte för jag vet inte om jag hade vågat. Innan jag åkte iväg på kvällen kom min sambo Håkan hem med en helt underbar bukett med blommor...behöver jag säga mer....är inte det kärt så säg. Det är det lilla som jag blir glad för och det händer inte så ofta att  jag får blommor men när det väl händer så blir jag överlycklig ;)

God mat serverades i Klippan men kvällen blev inte långvarit med tanke på att vi skulle vara vid FBC Arena 04.55, jag ställde klockan på 04.20, götapetter vad trött jag var. Ibland när jag vaknar är det så att ögonen går i kors, ungefär som när min kusin Tina gör en grimas när hennes ögon pekar åt olika håll (bild kommer senare). När jag väl har kommit upp är det ingen fara då går det hur bra som helst. Jag fick ju även "äran" att köra hela vägen till Tidaholm/Falköping. Vi trodde alla i laget att vi skulle spela match klockan 10 men när vi kommer dit kan man inte annat än säga att det blev lite irritation. Matchen hade blivit ändrad till klockan 12 många frågade sig givetvis då varför skulle vi då åka redan klockan 05.00??? Ja de kan man undra men av någon anledning så var det ungefär som vanligt att information och kommunikation återigen inte hade fungerat korrekt. Det var ju inte så mycket vi kunde göra mer än att gilla läget. Jag kom med förslaget att vi kanske kunde ta och lägga ihop till en "liten musikmaskin". Det slutade med att vi åkte en hel minibuss till Skövde och sprang i tre butiker (SIBA, Elgiganten och OnOff) på marginell tid innan vi bestämde oss. Ca 2500 :- gav vi för stereon och gissa om det var bra ljud. Nu har vi i alla fall ett bra ös och tryck i omklädningsrummet innan matcherna. Det gynnar :) Matcherna vi spelade var mot Fröjered som vi vann mot med 6-1. Enligt Anna heter laget Vejbubuoll, hur man nu kan få det till det har jag ingen aning om men tösen är ju från Hässleholm så det kanske förklarar saken ;) skämt o sido, det är en himla go tös. 

Andra matchen spelade vi mot IBK Vänersborg då vi vann med 4-2. På söndagen mötte vi elitserielaget Endre som vi har i serien och det slutade med en förlust med 7-1. Personligen så tycker jag ändå att vi var bra trots resultatet. Extra kul är det att höra av andra att de tycker att jag har utvecklats som spelare, något som jag kanske inte själv lägger märke till alla gånger. Jag känner redan hur jag har växt några centimeter vilket ger mig ett större självförtroende som jag hoppas jag kan ha användning för under kommande säsong.

Missar måndagens och onsdagens träning på grund av jobbet men vad ska jag göra? Har redan planerat att jag ska träna två pass imorgon tisdag och ett på onsdag på gymmet, antagligen blir de styrka, löpning och spinning. Ett spinnpass hade varit skönt för det har jag inte gjort på hela sommaren. Torsdagens träning är jag ändå med på och det känns bra, sen bär det av till Norrland på fredagsmorgonen. Jag ser verkligen fram emot denna säsongen, var ju bara med halva förra med tanke på att jag flyttade från Växjö i höstas men nu ska jag vara med från "The Beginning" och det känns superhärligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0