Sista dygnet..snart är det dax

Efter månaders träning är det äntligen dags. X antal träningar är gjorda sen i maj, X antal km har vi sprungit, X antal liter har vi svettats och många härliga tjejer har man mött vid varje träningstillfälle. Inte en enda gång under försäsongen har jag känt att det har varit jobbigt att gå till träningen snarare tvärtom. Tillsammans har vi kämpat oss igenom både löpning, fystester och gymtester. Det vi har kämpat för knackar nu på dörren, på lördag står vi på planen som ett lag enade att tillsammans ro båten åt samma håll, tillsammans är vi starka!!!!!!

Endast timmar är nu kvar tills vi alla är samlade utanför FBC Arena och ska kliva på bussen. Bussen som ska ta oss till Örnsköldsvik där vi klockan 13.00 på lördag drabbar samman mot Ö-viks elitlag. Jag är så taggad och laddad upp till tänderna. Känns inte som det kommer bli många timmars sömn inatt. Men å andra sidan gör inte det något för man har några timmar att slå ihjäl på bussen, så 5 minuter på lilla visaren kan man ju lätt undvara till resan. Väskan är packad med allt som behövs:

Skor
Klubbor
Matchkläder
Sportbehå
Vattenflaska
Hårband

För att vara redo och kunna spela match är dessa punkter ett måste för mig. Resten kan jag klara mig utan om det skulle krisa. På lördag är det ju även så att jag fyller gammal, eller nja inte gammal men äldre än innan ;) känns konstigt att inte vara hemma och fira med sambo och familj men samtidigt så känner jag att det är min "andra" familj som jag kommer fira med i helgen och det känns ändå bra. Det är ju det här jag brinner för så på något sätt är detta det enda rätta. Jag hade inte kunnat sitta hemma och veta att laget är iväg utan bara för att jag fyller jämnt. Näe nån måtta får de vara, jag kommer ju ändå vakna upp på hotell på min dag och få hotellfrukost och det är inte fy skam de inte. En seger hade ju inte heller suttit fel men det är något jag kan önska mig under lördagen.

Jag har jobbat och missat två träningar denna veckan och när jag kom idag märktes det att jag hade varit borta. Jag vill inte missa någon träning men det är ju så när man jobbar som man gör. Jag har ändå en förhoppning om att jag snart ska få ett nytt jobb. Herrarnas tränare Chelle kom fram till mig och sa: - Det finns något till dig och laget i kylen efter träningen nu när du fyller 1000 på lördag. Jag tackar för den men så gammal är jag inte ännu. Vilken söt människa, han hade varit och köpt tårta till oss och hela tårtan gick nästan åt. Smaskens var det i alla fall. Tack Chelle!!!!

Datorn kommer givetvis att vara med i helgen och har jag möjlighet så kommer jag att skriva annars blir det ett referat på måndag efter helgen när jag kommit hem. Skönt att man är ledig på måndag.

Ja.....nu är det verkligen nära......

Måste tacka alla som kommit med förslag till "matchtrosor" det värmer att höra att det inte bara är jag som har problem. Givetvis tar jag gärna emot fler förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0