Hemmapremiär...det kittlar i magen.

Idag är det äntligen dags för vår efterlängtade hemmapremiär. Vi saknar två spelare till helgens matcher det är Emma Wahlström som ådrog sig en skada på träningen i veckan och sen är det Caroline Böcker som är iväg med jobbet. Önskar inget hellre än att ni kunde varit med men nu är det som det är och vi andra ska försöka göra det bästa åt situationen. Vi möter idag Balrog och imorgon Endre, inget lätt motstånd men jag tycker att vi spelar bättre och tuffare när vi möter bättre lag. Vi har ju under försäsongen inte haft något riktigt mostånd mer än en träningsmatch mot Endre när vi var i Falköping/Tidaholm. Den förlorde vi med 7-1. Alla andra matcher har vi vunnit eller spelat oavgjort men till vilken nytta för oss i dagsläget. Jag och många med mig i laget hade önskat tuffare motstånd redan under försäsongen för det hade gett oss betydligt mer som lag. Jag personligen hade inte brytt mig om vi hade förlörat varenda match under försäsongen så länge vi hade mött betydligt bättre lag, då hade vi fått mer kött på benen och varit mer förberedda för seriens matcher. Men nu kan vi inte göra något åt det utan nu gäller det för oss att blicka framåt att ta varje match, varje period, varje minut, varje byte som om det vore det sista vi gör. Vi ska och kan pressa ut det sista i våra kroppar så att är vi som står som segrare när helgen är slut. Oavsett vad det står på tavlan så ska vi ha gjort vårt allra yttersta och bästa och gå högt med huvudet när vi lämnar hallen, det ska inte vara lätt att möte FBC:s Engelholms elitdamlag. Nu kör vi så det ryker tjejer.......kom igen!!!!! No mercy!!!

Tillsammmas är vi starka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0