Vilken lyckad kväll det blev

Nu är det över och allt känns tomt men vilken härligt galen kväll och vilka minnen jag har. All tid och möda som jag lagt ner för att festen skulle bli så bra som möjligt gav ett positivt resultat. Alla verkar vara jättenöjda och glada. Och då är jag glad :)

Lördagsmorgonen började tidigt. Allt skulle fixas samma dag till den stora festen. Hjälp hade jag från pappa, Håkan, Pierre, Louise, farmor, Leif och Karin. Utan deras hjälp hade jag aldrig hunnit klart i tid. När gästerna väl kom stod jag beredd med VIP-listan vid röda mattan som jag hade lagt ut. Alla var så fina och det blev en hel del hjärtliga skratt när vi såg varandra. Maten var beställd från lunch och partyservice och det serverades krämig pastasallad, potatisgratäng, rostbiff, marinerad kycklingfile, bullar och sallad. Toastmaster för kvällen var självaste Peps Persson (brorsan) han hade inte ett lätt uppdrag att försöka få tyst på nittio personer som hela tiden pratar. Lite respektlöst kan jag tycka att prata samtidigt som toastmastern försöker fånga uppmärksamhet. Många fina tal hölls under middagen och först ut var Anna Johansson från Strövelstorp, sen kom Camilla Kunstelj, Eva Olofsson och mamma. Camilla m fl. hade fixat med en bok som innehöll en massa bilder på mig från min svunna tid. Bilder som jag knappt kommer ihåg. Inga vackra bilder men en skönhet har man kanske aldrig varit ändå ;) Eva hade skrivit en sång som alla sjöng och mamma höll ett tal om mig från det att jag var liten upp till nu i vuxen ålder. Mamma berättade om mitt "klassiska skolfoto" (alla som sett vet vilket jag menar) och om när mamma och jag åkte våra små handlerundor till Åstorp. Då hade jag min plats i baksätet i bilen. Mitt i skulle jag stå och mina armar var utsträckta över ryggstödet. Jag sa visst alltid: - Mamma, nu sör vi!! Älskar dig lilla mamma. Även mitt lilla FBC damlag hade skrivit en liten visa och om jag inte fattade fel så är det den som ska spelas in och göras till musikvideo. Nice girls, vilken kör jag kommer att ha som stöttar mig.

Kvällen fortsatte med uppträde som jag hade fixat med. Fem låtar skulle framföras och med fem personer i varje lag. Låtarna var:

Mitt i ett äventyr
Växeln hallå
Det gör ont
Vem e det du vill ha
Åh när ni tar saken i egna händer


Vinnare blev Lena PH med "Det gör ont". När juryn sammanställde för att redogöra för vem vinnaren skulle bli stod Dolly Parton för underhållningen. Hon rev av "9 to 5" två gånger om. Vilket ös. Många hade lagt ner tid och själ på sin utstyrsel och det var kul att se. Vinnare skulle koras för bäst utklädd, en man och en kvinna men det blev aldrig av. Tycker nog att männens pris skulle gå till mammas sambo Åke "Babsan" han/hon var så fin.

Kvällen fortsatte med dans och musik. Mycket schlager revs av och det gillar ju jag. Spy Bar hade för första gången GRATIS i baren hela kvällen men trots det så dracks det dåligt. Jag trodde inte drickan skulle räcka men så var inte fallet. Det var hur mycket som helst kvar i spritväg men det tar vi till Halloween. En del verkade trots allt ha mått lite dåligt men jag nämner inga namn. SE & HÖR kommer antagligen ha med skandalerna från festen i deras nästa nummer. Det fanns ju en del paparazzi på plats.

En oförglömlig kväll har Ni alla gett mig och jag hoppas att ni också kommer minnas denna kväll då kändiseliten vällde in till lilla Ängelholm. Vi var ju ca 90 personer, lite bortfall på slutet, en del som jag har förståelse för men långt ifrån alla. Dem som det gäller vet nog vilka de är. 

Alla presenter öppnade jag när vi städade på söndagen och jag blev så glad för allt. Jag fick:

Pengar
Halsband
Musikvideoinspelning
CD-inspelning
Luftballongfärd
Tavla
Presentkort på Hälsans Hus
Presentkort på UNIK
Presentkort på Wallmans Salonger
Gästboken med bilder på mig
Fina och rejäla salt och pepparkar (såg ut som flaskor)

Hoppas inte jag glömt något nu

Kan inte tacka er som var med och förgyllde kvällen tillräckligt men shit alltså "you made my day" mycket tårar och mycket skratt, en kväll som denna kan nog göra vem som helst matt. NI är alla underbara på ert lilla sätt och därför gillar jag er.



Tack!!!

Kommentarer
Postat av: Emlan

TACK vännen för en helt otroligt rolig kväll=)! Kram kram

2008-10-13 @ 10:08:16
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: Mette

Tack för en härlig kväll! Var helt galet och så kul att få träffa hela "bullengänget" igen. Hoppas det inte dröjer lika länge tills vi ses nästa gång=) Kram vännen

2008-10-13 @ 15:51:36
Postat av: Jennifer

Underbart! kan inte bli bättre! =)

2008-10-13 @ 23:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0