Tillbaka igen..

Nu är det nästan två veckor sen jag skrev, lite dåligt samvete har jag. Måste ta tag i mig själv igen och skärpa till mig. Det har varit mycket som har fått mina två hjärnhalvor att jobba på högvarv nu den sista tiden och jag tror att det kan vara en av anledningarna till varför jag inte har haft tid, ork och engageman att skriva. Fast jag vet att jag mår så mycket bättre av att skriva men allt vågar jag inte skriva här. Därför är det tur att jag har underbara vänner som jag kan dela mina tankar och funderingar med. Även min regressionsutbildning är bra då alla allltid får tid att säga om det är något speciellt som har hänt eller om det är något man vill dela med sig av. Ofta får man bra feedback från läraren och de andra deltagarna och det gör att nya tankar och funderingar börjar produceras. Alltid lär jag mig någonting nytt.

Förra helgen hade vi hemma premiär, en tung helg då vi återigen förlorade både mot Balrog (3-12) och mot Endre (4-8). Ibland känns det som vi är för passiva och att det är alldeles för lätta mål som släpps in. Självklart ska det vara skillnad på oss och ett lag som Balrog som tog sig till SM-slutspel i våras. Men siffrorna hade inte behövs bli så stora. I våra tre första matcher har vi spelat som sämst i andra perioden, jag vet inte om de "går troll"? När vi väl släpper in ett mål i andra så dröjer det inte länge innan de rasslar i nätet igen och igen och igen. Varför kan vi inte spela och vara så bra som vi är i de första och desista perioderna? Är vi för ofokuserade? Är det vimsigt och rörigt när vi hela tiden får olika direktiv? Måste ändå säga att matchen mot Endre var den bästa hittills. Alla jobbade vi och slet TILLSAMMANS som ett lag, det var härligt att se tjejer, nu fortsätter vi med det!!! Vi har haft problem med diagonalpassen som går genom försvaret över till bortre stolpen och där har motståndarna smällt in ett par kassar. Mot Endre kändes det så mycket bättre när forwarden kom ner och plockade bort den spelaren. Vilket slitgöra men ni gjorde de så bra, Tina Olofsson du gjorde det klockrent. Måste vara att de ligger i släkten :) ha ha skämt o sido.

Nu har vi tre veckors uppehåll, nästa match går av stapeln den 18 oktober mot Dalen. Då är det återigen dags för en "liten" bussresa norrut. Längtar redan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0