Morgonstund har guld i mun

Dessa tjejer alltså.....I like them a lot. Så fort någon öppnar munnen kan man vara beredd på att någon kommer att kommentera det som är sagt, så det gäller att passa sin tunga. När vi vaknar på morgonen och jag drar bort gardinen så ser jag att det som är utanför vårt fönster är inomhus. Vi som inatt trodde det var utomhus men nu såg vi att det är soffa och tv, växter med mera. Så även om vi ville vädrat lite igår så hade det nog inte hjälpt.

En del repliker från filmer har de blivit utan attt man tänker på det:

Var é kniven? Å nej försök inte systra min, du hade den sist. (Linda)

När ska vi lämna rummen? (scott)

Vi hade så kallt på rummet inatt och ändå har vi betalat bränsletillägg. (I vårt fall var det tvärtom, det var så varmt så de koka i skinnet. Måste nog fylla på med vätska så jag inte torkar ut.)



Carros påhitt efter  Hotellet OK          Vårt fönster till rummet
frukosten. Sova!!                                   soffan står utanför

Har precis haft samling inför matchen och nu jäklar är det dags för oss att plocka poäng. Vi fick alla ett papper av Sara som ska vara med hela helgen och har vi inte det så kommer vi få gå hem.

Inställningen kommer vara A och O denna helg och det räcker inte med att ställa skorna och gå på halvfart för då blir vi utspelade. Ta med dig det vi skrev om varför vi uppskattar dig och gå ut och kör i helgen.En sak ska ni också ta med och fundera på är att det är få spelare som får chansen att spela i elitserien! Ni har kämpat hårt för detta och ni e väl värda att vara där. Ni ska med stor stolthet dra på er klubbdräkten idag och imorgon och gå in och köra 110%.

Utan krav och utan "måsten" ska DU ge allt i alla lägen och slita för dig själv, dina lagkamrater och alla andra som följer våran framfart. Tillsammans är vi starka och tillsammans är vi störst, bäst och vackrast! Låt hjärtat, hjärnan och inställningen vara med er denna helg, ge järnet i varje situation. Låt inte dina lagkamrater göra ditt jobb ute på planen (lagkamraterna kommer att finnas med när du behöver understöd och peppning). Vi tror jättemycket på er och nu är det dags för er som lag att bevisa att ni tror på varandra.

EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!!!!!

There´s  no I in FBC!!'

Vi fick alla i laget en lapp där det stod ett par punkter som Sara och Krille uppskattar oss för. Jag hade på min:

Linda - vi uppskattar dig för:

Att du alltid ger 110%
Att du tar ansvar på planen
Att du styr och ställer i din formation


Med dessa vägviseord kände jag mig superladdad för att spela match och det kändes som de skulle gå vägen. Nu gjorde det inte det. För första gången på våra fem spelade matcher gjorde vi en riktigt bra andra period. Vi vann den med 4-2. Låg under i första med 3-0. Vilken upphämtning och jag kände att vi var på G. Vi var ruggigt bra, vi ägde det mesta i period två. Men något gick snett i tredje perioden och jag kan inte sätta finger på vad. Vi får alla gno våra geniknölar och sortera upp vad vi kan ta med oss till morgondagens match mot KAIS Mora. Då vi återigen har match. Ett taggat FBC kommer att stå på planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0