Kändisfesten...1 dag kvar

Förberedelserna är i full gång men min planering sprack i onsdags när jag ringde och skulle fråga om jag kunde få nyckeln som idag (fredag), då säger kvinnan att det är uthyrt ikväll. Gissa om jag blev stressad.... det betyder att allt måste fixas samma dag. Nyckeln ska jag vara och hämta kl 10 sen är det bara fullt ös som gäller, effektivt arbete i ett par timmar innan jag måste hem och fixa till mig som den kändis som jag ska vara :) får väl försöka vara på plats igen kl 16 för de sista förberedelserna med välkomstdrink, tända ljus och rulla ut röda mattan förstås. Är oerhört glad för den hjälp jag kommer få av mina nära pappa, Pierre, Louise, Håkan, Leif och Karin mfl. Kan bara hoppas på hyfsat fint väder. Många sena återbud har skapat röra i min bordsplacering som jag nu har gjort om ca 20 gånger, inte så kul men vad ska man göra. En del återbud har jag överseende med men lite framförhållning från gästerna hade varit underbart. Trots allt lämnades inbjudan ut innan sommaren och då kan man planera för ett datum i oktober tycker jag. Vill man inte komma då tackar man givetvis inte ja. Sista datum för om man skulle komma eller inte existerar nog inte för många heller. Sätter man ett datum för OSA då är det det som gäller och inte två veckor senare. Eller ännu värre två veckor innan festen ska äga rum. Hur kan man bara vara så nonchalant? Nu ligger fokus inte på dem utan på alla andra som kommer att närvara då jag firar mina 30 år som Linda Olofsson och en kväll som ? ja, de lär ni se imorgon.

Känner att det kommer bli en sjukt rolig kväll med mycket underhållning och skratt. På ett sätt är det skoj att känna att nu är det äntligen dags efter månaders planering. På ett annat sätt känns det sorgligt när man vaknar på söndagsmorgonen och tänker att nu är det över. Men förhoppningsvis så kommer kvällen föra med sig många underbara, härliga minnen som man kommer ha med sig resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0