Roadtrip Växjö

Sen nästan tre månader tillbaka har det varit inplanerat en roadtrip till Växjö. En resa som jag har sett fram mot otroligt mycket. Jag ska se på när mitt gamla lag Ingelstad IBK tar sig an Stanstad på lördag eftermiddag i Hovshaga sporthall. Jag hoppas på bra innebandy och att min röst håller då jag förmodligen inte kan vara tyst utan måste peppa och heja fram laget. Jag kommer främst att titta lite extra på min gamla "Silverräv" och på deras nyförvärv Jenny "Pålle" Paulsson som jag spelade tillsammans med under en tid i IBC Engelholm. Bör tillägas att denna tid i IBC Engelholm tillsammans med Pålle har varit den bästa tiden i klubben. Vi var ett sammansvetsat gäng, låg i toppen i div 1 och när vi inte hade matcher så hade vi fest och hittade vi på andra hyss och jävelskap. Vid ett tillfälle försvann vägverkets koner och skyltar från vägen hem i min lilla lägehet. Vid ett annat tillfälla i en rodell i Båstad tog Jessa, Ramå och Pålle (tror det var dessa tjejer) en skylt som dem tyckte skulle passa bra att ha i hallen. Jag var med i bilen när vi uppmärksammade skylten men tror inte jag var med vid själva händelsen. I Varberg efter en match fick vi med oss en glasskylt. Ja, jag har hur många festliga händelser som helst men en del besparar jag er läsare.

I Växjö ska jag även besöka Jonna och Jenny från studietiden. Jag ska fika med mina gamla arbetskamrater Jennie och Hanna och besöka Micka på CG när hon jobbar. Helgen är fullspäckad och det känns underbart. När jag sätter mig i bilen imorgon och det bär av mot Växjö kommer jag garanterat sitta där med ett leende på läpparna och det kommer kännas som jag är på väg hem igen.

Kommentarer
Postat av: Marlene Christenson

Tror inte bara det var i din IBC tid som saker och ting hade en tendens att försvinna.. :-) Utan även i Strövels.. Minns några glas från Kompis.. eller hur var det nu med den här zinkhinken som skulle vandra runt. Och någon cykel... :-) Kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0