Reunion gymnasiet

I våras träffade jag två gamla vänner sen skoltiden på en husvisning. Jonas har jag gått med under hela grundskolan ute i Strövelstorp och Charlott gick jag med under gymnasietiden. Dessa två blev tillsammans under gymnasietiden och har nu två söta flickor tillsammans. Jag fick reda på av Charlott att några tjejer från klassen träffas regelbundet och frågade om jag ville vara med på dessa träffar. Självklart tänkte jag det är ju en kul idé. Jag har sen i våras inte kunnat vara med på en enda träff men idag så var det äntligen dags. Jag körde direkt från Växjö till Charlott där satt Ann-sofie och precis efter mig kom Therese. Tillägas bör att det är ca elva år sen vi tog studenten och jag kan säga att det är inte mycket som har ändrats. Alla såg ut som vanligt och vi pratade på som om vi inte varit ifrån varandra mer än några veckor över ett sommarlov. Ann-sofie hade också två små söta flickor, det var bara jag och Therese som inte har tagit vårt förnuft till fånga. Men det kommer väl så småningom. Helena och Ylva skulle också varit med idag men hade fått förhinder men förhoppningvis ser jag dem nästa gång vi ses för vi har redan bokat in ett nytt datum. När jag satt där med dessa tjejer ville jag inte gå hem men jag var tvungen då jag skulle iväg och jobba. Längtar redan till nästa gång och är det så att jag jobbar så ska jag ta ledigt för jag missar inte en gång till. Tänk vad jag har gått miste om under alla dessa år med dessa tjejer som jag har hittat på galenskaper med. Oj oj oj... en del minnen och händelser kom upp idag och till nästa gång lovade jag att ta med lite fotografier sen gymnasietiden. Det kan bli mycket skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0