FBC - Pixbo 7 - 4

Vilken känsla, vilket slit, vilken otroligt varm och härlig glädje. Attans vad bra vi var. 7-4!!!!!!! 7-4 ja vad mer kan jag säga än att vi vann mpt Pixbo med 7-4. Vi gjorde verkligen allt rätt och bjöd på en bra match för vår härliga publik. Nu hoppas vi på att trenden av förluster är bruten för nu är VI på gång.

Allt fungerade bra under matchen och glädjen var på topp fram till minuten då det händer som inte får hända. Emelie min backkollega ramlar ihop och skriker ut sin smärta, hennes knä har fått ta stryk. Min första tanke; Nej nej nej inte knät, inte korsbandet, inte NU... frustrationen ligger och gnager i huvudet över Emelies skada och för att jag inte kommer att kunna spela med henne mer under denna säsongen. Du var min klippa, vi åt skott och gav allt för varandra. Jag tror inte jag kan säga tillräckligt hur mycket jag lider med denna tös. Varför du och varför nu??? Att se dig ligga på bänken utanför planen med rödgråtna ögon fick mina ögon att fuktas och gav mig gåshud på kroppen. Det är inte rättvist. Men jag vet att du kommer komma tillbaka starkare än någonsin och då kommer du att vara planens gigant.

Emelie, jag tänker på dig...

Kommentarer
Postat av: Emlan

Tårarna droppar i takt med att jag läser, tack vännen för allt stöd! Ni ger mig den kraft jag behöver för att ta mig tillbaka! Kramar <3

2008-11-30 @ 16:41:52
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0