Ändrade planer

Kan man säga att en förkylning betyder någoting? Är det kroppen som säger ifrån att man inte har tagit hand om den som man borde eller är det rent av så att kroppen reagerar på det som händer runt omkring en. Jag är sällan sjuk "peppar peppar ta i trä" men på mindre än två månader har jag haft två ordentliga förkylningar. Vädret och årstiden som nu råder har även en stor roll i det hela. Det är väl så att man får räkna med förkylningar och sjukdomar i dessa tider när det börjar bli lite sämre och kallare väder.

Mina planer för helgen hade varit att jag skulle åkt upp till Växjö nu idag för att titta på min gamla klubb Ingelstad när dem spelar match ikväll. Skulle varit så kul att få träffa min "Silverräv", Pålle och de andra i laget. Men jag ska ju upp till Växjö den 21-23 november så jag får väl hålla mig till dess. Jag skulle även passat på att hälsa på mitt gamla jobb City Gross för att se hur mina gamla arbetskamrater har det. Min förkylning sätter stopp för denna resa då jag inte känner mig riktigt kry. Dessutom åker vi halv åtta imorgonbitti med laget upp till Västerås för att spela match mot Rönnby. Därefter blir det ytterligare några mil i buss upp till Huddinge där vi ska bo på hotell och sen spela match på söndag. På träningarna som vi haft i veckan har jag varit ganska passiv, mitt flås har inte varit okej och är inte det nu heller. Tur i oturen är att jag har haft min lediga vecka från jobbet så jag har kunnat slappa och ta hand om mig själv ordentligt. Men jag har svårt för att bara vara, men denna gång har jag verkligen klarat av att få vara trött och sjuk och inte göra någonting. Jag har mer eller mindre legat nerbäddad och påklädd och tittat på en del filmer och läst en bok. Jag har fått tips om många hälsokurer men jag tror mer på att bara ta det lugnt. Jag vill helst inte ens ta en ipren eller ibumetin om jag är sjuk och använder inte ens nässpray. Kanske löjligt men jag klarar mig ju bra utan. Hur gjorde man förr i tiden? Då hade man inte tillgång till de läkemedel som vi har i dag. Nej, jag står fast vid att klara mig själv tills den dagen då jag verkligen och då menar jag verkligen behöver något för att kurera mig och min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0