2008 är året som kommer gå till historien

Kommer Ni ihåg 2008? The year of history...
Året 2008 var då allt och ingenting hände. Jag vet inte hur jag ska förklara men det är ett år som det kommer pratas och diskuteras om i många år framöver. Många godbitar men även en del tråkigheter hände under året 2008. Listan kan göras lång men jag tänker inte tråka ut er med den listan här. Året består av tolv månder och det innebär 365 dagar om det inte är skottår förstås. Än har vi en del kvar av året men den största delen av året är ändå avklarad. Aldrig har jag varit med om ett mer turbulent år än detta och än är det inte slut. Vad kan man vänta sig av resten av året som är kvar? Jag vet inte vad det kan bero på eller vad det är som har gjort att det just blev 2008. Eller jo, kanske men jag håller det för mig själv tills jag är helt säker. Vad jag har förstått och när jag har lyssnat på andra så är det inte bara jag som känner att 2008 är något utöver de vanliga. Jag är glad för att jag i januari valde att läsa en kurs i sexologi men även att jag valde att läsa till Regressionsterapuet. I december är jag diplomerad terapeut och kan utföra mina egna regressioner. Jag har blivit mer klar under året med vem jag är och det har hjälpt mig att se en annan sida av mig själv som jag inte trodde jag hade. Det har gjort mig till en starkare person med ett större självförtroende och jag hymlar inte utan står för vad jag tycker. Kanske inte det uppskattas av alla men för att jag ska må bra är det viktigt för mig att jag får säga mina åsikter. Och det är ju trots allt jag som bär runt på mig själv hela tiden och kommer alltid att göra och då vill man ju må bra. Eller hur? Därför kommer jag inte längre bara "köpa allt" utan har jag något att säga så kommer jag att säga det. Fast lite känns det som jag redan har gjort det under mina 30 år men inte i lika stor grad som nu, från och med året 2008.

Undrar vad som händer med 2009? Kan inte vara lika kaotiskt som 2008. Ny utbildning har jag på G i vår och det är som massör, en vidare utbildning finns även med till hösten då som certifierad massageterapeut. Jag kommer behöva frivilliga att öva på så om intresse finns är det bara att höra av sig.

Kommentarer
Postat av: Scott

JAG ÄR FRIVILLIG! :D





Lycka till i helgen!!!!!

Kramisar

2008-11-06 @ 23:05:58
Postat av: Jennifer

Jag är frivillig! Har ont på axeln....börja träna redan i bussen på lördag? =)

2008-11-06 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0