Gjuten helg i Götet

Helgen har jag tillbringat hos min kära vän Ztina med "Zäta" i Göteborg. Ztina mötte mig på Centralen och sen tog vi en sväng genom Nordstan, vi gick inom systemet och shoppade loss innan vi gick på after work. Det blev ett par glas vin och tacobuffé. Smarrigt värre. Tallrikarna som man tog maten på var så små att vi till sist nog hade åtta stycken på vårt bord. Det är lika bra de sätter fram större tallrikar så blir de mindre disk. Jag hade en av mina lyckodagar då jag hittade en tjuga, tackar tackar. Ztina plockade upp den och sen slank den ner i min ficka. Vi tog bussen vidare hem till Ztina som har sin lya på Hisingen. Vin hälldes upp och sen blev det lite bloppers från "Vänner" där det ena skrattanfallet
avlöste det andra. En drink hann vi också med sen fick jag säga stopp för då började det snurra i kulan.

Lördagen sov vi länge innan vi tog oss till stan för lite shopping. På kvällen lagades det flygande Jacob och så klart vin till det. Vi tömde en bag in box och nästan en liter Smirnoff Blueberry. Ztina hade bjudit hem vänner, det blev en riktig tjejfest. In till stan bar det och vi skulle prova på ett nytt ställe vid namn Modesty. Vi stod i kö ett bra tag utan att den rörde på sig ändå var det människor som både kom in och ut. För att man skulle ha en chans att komma in verkade det nästan som man borde haft ihop det men en eller flera av vakterna. Vi tröttnade och tog oss till hotell Gothia och pianobaren. Himla soft ställe. När vi skulle gå hem, märker jag att min ena stövel låter konstigt, nästan som när man hör en häst trava. Helt ihåligt. Jag lyfter på foten och ser att sulan under klacken är borta. Det är bara ett stort hål under klacken. Jag försöker tassa lätt på tå men det ekar i hela lobbyn när jag kommer gående. Pinsamt.

Hem bär det av i taxi i alla fall, vi orkade inte vänta på bussen. När vi hoppar av taxin ser vi ett gäng med killar som håller på och småbråkar lite med varandra. Vi smyger oss bakom huset för att de inte ska se oss. Varför ska man behöva vara rädd när man går hem?

Lång sovmorgon på söndagen innan tåget tog mig tillbaka till Ängelholm och verkligheten. Imorgon är det jobb, bara att bita i det sura.




Kommentarer
Postat av: Malin Andersson

Åh vännen! Jag kan riktigt se dig framför mig när du smyger där med din trasiga klack asgarv



Vilken härlig helg det låter som ni haft:)

2008-12-07 @ 22:15:18
Postat av: Scott

Vi saknade dig på schlager-kvällen i fredags... men det kommer fler tillfällen ;) Ses på träningen ikväll! Kramis

2008-12-08 @ 17:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0