Fem historiska sekunder

Vaknade i morse av att hela sängen stod och skakade, min första tanke var att ett flygplan flög för lågt eller att det kanske var en jordbävning. Jag ruskade på huvudet för att vakna till och få lite klarhet och distans til vad som precis hade hänt under ynka fem sekunder. Var det så att det verkligen var ett jordskalv? Bredvid mig i sänge var det tomt, alltså hade min andra hälft redan gått upp. Jag ropade ifrån sängen: Håkan!!!!
 Han svarade och sa att lyktan nere i köket också hade skakat och när han kom till hallen så gungade spegeln mot väggen. När jag sa till honom att hela sängen skakade trodde han bara att jag drev med honom. Först trodde han själv att det var han som tagit för tunga steg i lägenheten, som gjort att lykta och spegel rört på sig. Han förstod när jag berättat om sängen att det inte kunde vara hans steg som gjort det hela.

Jag kan säga att någon tuffhet visade jag inte direkt under dessa få sekunder, som i och för sig kändes väldigt långa. Nu får vi väl vänta och se om det kommer något efterskalv. Jag hörde på nyheterna att skalvet hade uppmätts till 4,7 på richterskalan. Enligt en seismologerna var det skalvet det kraftigaste i Sverige sedan 1904.

Hu jeda mej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0