Ekebo och perikles

Nu tjejer kommer äntligen de efterlängtade bilderna från vår lilla utgång i lördags.

Efter lördagens match mot Pixbo hade vi sedan länge bestämt att vi skulle ta oss till (hör och häpna) Ekebo. Ja det stämmer Ekebo. Måste säga att det är evigheters sen jag satte min fot där, eller nja kanske inte om man räknar Ekebofestivalen då jag var där och lyssnade på Joddla me´ Siv. I vilket fall så blev vi till sist fyra tjejer som tog oss iväg, det var My, Nelle, Maria och jag. Anna skulle också varit med men fick förhinder (men gumman vi tar igen det på julfesten). Vi samlades hemma hos My, åt och drack lite innan vi plockade fram ett spel som jag hade med mig. Helt hysteriskt heter det. Ett roligt spel där man ska gissa ord och där olika tvång delas ut. Det kan vara enskilda tvång och det kan vara tvång för alla. Jag fick till exempel två enskilda tvång där jag så fort jag skulle säga något var tvungen att börja med att säga: Hej hallå Magnus, det var inte så lätt när man är pratsjuk som jag. Vet inte hur många gånger jag hann säga det. Följt där efter fick jag ett annat tvång tilldelat mig där jag skulle nynna på en Carola låt så fort någon slot tärningen eller flyttade sin spelpjäs. Jag tror de andra tre tjejerna hade en kupp mot mig men då kommer jag ge igen var så säkra =)

Senare dök även Tove, Carro och Marika upp. Ännu senare kom Andreia och en kille förbi som var och hälsade på henne. Vi lyssnade mest på musik och det pratades en hel del. Jag och Tove hällde i oss en en och annan drink. Jag kände ett tag att mina fotsulor var mer runda än platta. Tiden gick fort då vi var tvungna att ta oss till Ekebo vid 23-tiden. Håkan fixade sin egen "privata" taxichaufför till oss, billgt och bra. Jag tycker att vi måste ha med oss lite förfriskning så jag fyller en liter. När vi är på väg in har jag hört mig för om de kollar väskorna men det verkade inte som vakterna gjorde det. Men när vi står i kön hör jag vakten säga till My om att få titta i hennes väska. Jag känner hur mina ögon blir runda som pingisbollar och längs ryggen börjar svettdropparna samla sig. Jag tittar på Mys väska och den är ju inte större än ett kuvert, jag sväljer två gånger och tänker att detta kommer gå åt ..... men jag hade fått med mig Toves sjal. Snyggt la jag den i väskan över allt annat jag hade och visade stolt upp min väska. Vi klarade det utan problem. Jackorna hängdes in och vi tog ett varv i lokalen där Perikles spelade, fixade några muggar och gick in på damernas där vi låste in oss på en toalett, sjöng, drack och satte kameran på självutlösaren. Kunde det bli bättre? Ja, det kunde det, för någon kom på att vi kunde lämna fram en lapp till Perikles som stod på scen. Men vad skulle vi skriva? Självklart skulle det skrivas att FBC:s damer vann över Pixbo idag med 7-4. När vi hörde att lappen lästes upp var det bara vi som klappade och skrek. Undrar vad alla andra tänkte? Vem bryr sig, när man var i det lyckoruset som man var.

Kvällen led mot sitt slut och det var bara jag och My som skulle tillbaka till Ängelholm och Lindens. Trodde vi ja.. Plötsligt har vi en kille bredvid oss som undrar om vi ska till stan, han ville gärna åka med. Med vårt glada humör såg vi ingen anledning till att han inte skulle få åka med oss. Det visade sig när vi skulle hoppa av att det var ett lyckodrag, han betalade hela taxin. Tackar för det. Inne på Lindes blev det MAT, pommes, kebab och mos och en Coca Cola till det. Hur hungrig kan man egentligen vara när man har varit ute och svängt sina lurviga? Helt sjukt! Vilket nu fick mig att tänka på en kväll i Växjö när Jonna sprutar ketchup på min päls ha ha (ett litet sidospår). På Lindens träffar vi Frida, Emil Wahlströn, Håkan, Filippa, Kula, Jim "Gunther", Jesper, Granberg, brorsan m fl. Efter en timme eller mer är det tid att gå hem för då kallar sängen och ett glas vatten sidan om sängen. Ddet är skönt att ha det glaset där när man vaknar och slipper gå upp.

Önskar dock att jag varit lite piggare när det är julskyltning och första advent, men kvällen som vi hade var Guld värd.








Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hahahaha så klockrent! Ses ikväll Linda!

2008-12-02 @ 13:00:42
Postat av: Mysan

VIKTIIIIIGT !!!! ;) lite trött på bilden från lindéns hahahaha oj va jag ville hem o sova.

2008-12-02 @ 17:09:06
Postat av: Emma

Kan verkligen tänka mig hur skoj ni måste haft =) kändes nästan som man var med när man läser om kvällen =). Nästa gång ska jag med =) men då få de bli något annat ställe än ekebo! haha

Missade varandra på lindens precis... lite störigt..... ses ikväll. =)

2008-12-03 @ 13:36:05
Postat av: jessa

hahahahahaha... dricka på toa på ekebo, jag garvar än!!!

2008-12-12 @ 19:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0