Dan före dopparedan

Stress, hetsiga människor och en massa jäktande. Att folk orkar med. Själv anser jag ju mig inte så stressad men det kom över mig nu på eftermiddagen att jag har ju massor kvar att göra. Vid ett par tillfällen kände jag mig riktigt illamående och fick sätta mig ner. Betydelsen kan ligga i att jag inte ätit ordentligt men det finns ibland inte tillfälle då jag prioriterar annat framför mat. Vilket inte alltid är det smartaste. Jag var uppe i tid, var och handlade på Maxi med Louise, tog en sväng till min farbror och fikade, sen hem och fixa med julgodis, baka bröd, tvätta och julklappsinslagning. Pierre kom med sina till Louise som han ville att jag skulle slå in. Jag förstår varför för jag har sett hur hans julklappar är inslagna efter "tappra" försök och dem såg väl ut si så där. Tycker nog Louise är värd fina inslagningar av sina julklappar. Under eftermiddagen var jag även hos min faster och lämnade bröd. Denna gången blev inte brödet så bra så jag får göra nya till en annan gång. Vi, jag och Håkan tog en sväng på stan för att inhandla skidhjälm och stavar till mig. På fredag bär det av till Österrike. Efter en snabb visit hos faster tog vi oss ner till farmor där vi återigen fikade och bytte julklappar. Idag känns det faktiskt ändå som dagen har varit lång. Det kan ju ha att göra med att jag var uppe i tid och hann med så mycket på en och samma dag. Men det kostade ju ett illamående och hosta. Jag kan och får inte bli sjuk nu.

Imorgon firar vi julen tillsammans hela familjen här hemma hos mig och Håkan. Det ser jag fram emot, först lite glögg och Kalle Anka, sen god mat och julklappar. Men det viktigaste av allt är att jag får vara med mina nära och kära hela dagen, alla tillsammans på ett och samma ställe och fira en riktigt god jul, Det slår allt annat. Det får mig att må bra men jag skänker ändå en tanke till alla de som inte har det lika bra som oss. Åke vet jag kommer hålla sitt tal som handlar om att man under en tyst minut ska ägna en tanke åt alla andra viktiga personer som på ett eller annat vis finns eller har funnits i ens närhet, både levande och döda. Det är mäktigt och berör. Ibland fälls även en och annan tår. Men det känns så rätt.

Nu ska jag fira jul....

God Jul och Gott Nytt år på Er alla




Kommentarer
Postat av: GULL :D

LINDA OLOFSSON! Nu vill jag ha en fet update här :D:D

2009-01-08 @ 17:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0